Prywatne ubezpieczenie w niemczech

Prywatna czy państwowa kasa chorych

Obowiązkowemu państwowemu ubezpieczeniu zdrowotnemu podlegają osoby:
  • zatrudnione jako pracownicy (przy rocznym wynagrodzeniu do 49.950 EUR albo miesięcznym
    do 4.162,50 EUR)
  • uczące się zawodu (Auszubildende)emeryci
  • studenci
  • praktykanci
  • pobierające wiadczenia socjalne dla bezrobotnych
  • rolnicy, artyści i publicyści

Możliwość dobrowolnego ubezpieczenia w państwowych kasach chorych posiadają także: - prowadzący działalność gosp. (Selbstständige), - zatrudnieni pracownicy, których roczny dochód przekracza 48.600 EUR.
Możliwość tę mają osoby, które w przeszłości podlegały obowiązkowemu ubezpieczeniu, a przez zmianę ich sytuacji zawodowej mogły podlegać prywatnemu ubezpieczeniu.
Zadania wyznaczone ustawowemu ubezpieczeniu przejmują kasy chorych (Krankenkassen), w których ubezpieczają się podlegający temu ubezpieczeniu. Ponieważ katalog usług medycznych, jakie obejmuje ubezpieczenie ustawowe musi być honorowany przez wszystkie kasy chorych, nie ma wielkiej różnicy w tym, kto ubezpieczony jest w jakiej kasie.

6 Kommentare:

  1. szukam ubezpieczenie zdrowotne dla mojej przyjaciółki, która jest w 8 miesiącu w ciąży. Gdzie mogę dostać ubezpieczenie w Niemczech w tym wypadku?

    pozrawiam

    AntwortenLöschen
  2. Samo posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego to raczej sprawa indywidualna jednak mi zależy na tym, aby nic mnie w przyszłości nie zaskoczyło i oczywiście mam takie ubezpieczenie. Jednak warto jest na początku się zastanowić i wybrać odpowiednie dla nas towarzystwo ubezpieczeniowe https://kioskpolis.pl/towarzystwa-ubezpieczeniowe/ z którym będziemy mogli współpracować.

    AntwortenLöschen
  3. Ja ubezpieczenie kupuje zawsze we własnym zakresie i najczęściej korzystam z tego kalkulatora ubezpieczeniowego https://www.rankingubezpieczennazycie.pl/porownaj/0.html , który w 30 sekund znajduje mi najlepsze oferty.

    AntwortenLöschen
  4. Dobrze jest myśleć o ubezpieczeniu, nie tylko takim na życie, ale też warto zaopatrzeć się w dobre ubezpieczenie auta, najlepiej w pakiecie: https://kalkulator.ubezpieczamy-auto.pl/kalkulator/oc-ac/

    AntwortenLöschen
  5. Na dobrą sprawę ja również zazwyczaj się prywatnie ubezpieczam i nie widzę w tym nic złego. Od pewnego czasu mam również fajne ubezpieczenie na życie https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie które jak dla mnie powinno być również obowiązkowe.

    AntwortenLöschen
  6. Ja jestem zdania, że również warto jest mieć prywatnie jakieś ubezpieczenia zdrowotne. Bardzo istotnym jest również wiedzieć to jakie obowiązki dziś lekarze mają podczas epidemii. Bardzo fajnie to opisane zostało na https://podstawybiznesu.pl/obowiazki-lekarzy-w-czasie-epidemii/.

    AntwortenLöschen